Camper & Country

Click here to edit subtitle

Korte trips 2017

April

Noorden (ZH) en Enkhuizen (NH)

Na de 5 maanden Spanje vertrokken we begin april voor een korte trip. We reden naar Noorden, een klein dorpje in de buurt van Nieuwkoop en vonden een plek op de boerderijcamping Koolen. Behalve een aantal vaste caravanplaatsen stonden er ook een paar campers. Het was fraai zonnig weer, dus lekker de gelegenheid om weer eens in deze voor ons bekende buurt te gaan fietsen. Richting Nieuwkoop en dan over het Meije pad tussen de Nieuwkoopse plassen door richting De Meije.

Bij eetcafé de “Halve Maan” hebben we lekker geluncht om daarna weer door te fietsen langs het slingerende riviertje De Meije, richting Achttienhoven en het Noordse Dorp terug naar de camping.

Dat was een mooie fietstocht op deze zonnige zaterdag.

En zondag de verjaardag van onze zwager in Nieuwkoop.

We troffen het met het mooie zonnige weer zo begin april. Gezellig de hele dag buiten gezeten met een hapje en een drankje.

Na dit weekend vertrokken we richting Noord Holland, waar we de maandag hebben doorgebracht met een bezoek aan Enkhuizen. Vanaf de camperplaats op de Parking met uitzicht op de vele boten loop je zo naar het centrum van deze Zuiderzeestad.

Het was druk op het water. Het cruise schip de Willem Alexander met veel rolstoelers aan boord en later nog een grote cruiseboot met buitenlanders en veel zeiljachten met jongelui. Altijd leuk aan een haven. ’s Avond eten gehaald bij het Enkhuizer Friethuys en de Vishal

Op de dinsdag op de koffie en lunch bij vrienden in Hoorn. Gezellig gekletst. In de loop van de middag weer terug reden. Eerst naar Katwoude, maar het was nog vrij vroeg, dus besloten we door te rijden naar de ons bekende camperplaats in Abbenes, waar we aan het eind van de middag aankwamen. Er was gelukkig nog plaats in deze drukke tijd, want het bollenseizoen met veel toeristen is al begonnen. Nou dat hebben we gezien want in de loop van de avond stond de camperplaats helemaal vol.

Juni

Muziek en festival zwerftocht

Tilburg, Schijf, Udenhout (Noord Brabant) en Wagenborg (Groningen)

Op 9 juni beginnen we met een muzikale zwerftocht langs een aantal Country & Western evenementen.

En tussen de festivals laten we ons verrassen via een zwerftocht door Nederland en Duitsland.

Het was al weer even geleden dat we met de camper op pad waren geweest. Intussen had ik al wel een nieuwe up date op de TomTom geplaatst. Onderweg merkten we dat de TT kuren vertoonde.

Blijkbaar was er iets mis met de GPS ontvangst, want nadat de TT was opgestart viel deze na enige tijd weer uit, en startte opnieuw op. Steeds hetzelfde probleem. Nou, na het weekend maar eens verder checken. Gelukkig heeft de camper ook een vast navigatiesysteem.

Het 2e weekend in juni is het 17e Amarant festival. In de manege van Amarant aan de Bredaseweg in Tilburg treden belangeloos artiesten op voor de Stichting Handicap. Jaarlijks is dit een grote happening die wordt georganiseerd door The White Stallion country dansclub. Zij zorgen voor aankleding van de manege, podium opbouw, en bemensing van de diverse eet- en drink standjes. Altijd prima voor elkaar.

Dit jaar hadden we een plek op Camping Heidelust in Molenschot. Vanaf de camping langs het vliegveld Gilze-Rijen iets meer dan 8 kilometer fietsen naar de locatie van het evenement.

We ontmoeten weer vele bekenden uit het country wereldje, want ja, door onze camperreizen was het lang geleden dat we weer een evenement hadden bezocht.

Zoals gebruikelijk was er een vol programma. Op de zaterdag van 14.00 uur – 24.00 uur en op zondag van 11.00 uur – 19.00 uur. Een keur van artiesten (zie de flyer) kwam langs. Velen hadden we lang niet gezien, dus het was een leuke hernieuwde kennismaking. Zoals (bijna) gebruikelijk was het weer een weekend met zomerse temperaturen. Dus stikheet in de manege. Maar goed, regelmatig drinken en even naar buiten en je komt de dag wel door.

Het was al met al een geslaagd weekend.

Slide show C&W festival Amarant

Op maandag heb ik TomTom gebeld en verteld over het opstartprobleem van mijn navigatie. Ik kreeg een uitgebreide e mail met instructies om e.e.a. te herstellen. Uiteindelijk is dat niet gelukt en heb ik na wederom telefonisch contact en gelet op de reparatiekosten, een nieuwe besteld. De maandag nog even op de fiets naar Rijen voor wat proviand.

Dinsdag de 13e rijden we eerst naar Liba Campers in Liempde. Blijkbaar moet er iedere keer als we in Brabant zijn iets kapot gaan. Er is nu een handgreep van een van de bovenkastjes afgebroken. Helaas niet te repareren, dus is er een nieuw besteld in Frankrijk. Nou dat duurt even, maar de handgreep wordt naar huis gestuurd zodat we deze zelf kunnen monteren.  Hierna reden we naar de camperplaats voor de Eurocamping in Vessem. Een fraaie en ruime camperplaats.

Dinsdagmiddag, woensdag en donderdag hebben we de omgeving rondom Vessem al fietsend verkend. Eerst zuidelijk via landerijen en bosgebied naar de Cartierheide en later richting Veldhoven en Eindhoven, waarbij we vlak langs het vliegveld hebben gefietst. Op een spottersplaats hebben we geluncht en gekletst met 2 Brabanders die blijkbaar regelmatig deze plek bezoeken om vliegtuigen te kijken. In Middelbeers zijn we gestopt bij een café voor een verfrissing. Bavaria Radler uiteraard in een Bavaria glas. Toen wij bij het afrekenen aan de jongedame vroegen of we 2 glazen konden kopen, stond ze wel even raar te kijken en moest dit eerst aan de baas vragen. Dat was goed hoor. Toen heb ik uitgelegd dat wij een Bavaria Camper hebben maar nog geen Bavaria glazen. Oké, zij heeft weer een verhaal te vertellen en wij hebben de 2 glazen. Onderweg nog nat geregend. Uh, en dat met zonnig zomer weer. Hoe kwam dat nou? Er werd nogal flink beregend op de velden. Onderweg liep de fietsroute nou net langs een perceel waarop een waterspuiter stond. Helaas spoot deze ook over onze route. We dachten, dat halen we wel, maar helaas, flink nat.

Op vrijdag koersten we richting Schijf voor het 5e C&W festival van de Country club Moonshine. We hadden plaats gereserveerd op de camping. Daar stonden al een aantal bekende C&W liefhebbers. Zoals gebruikelijk begint op vrijdag een DJ met country nummers. We hebben er even gekeken, maar we komen voor de live muziek.

Zowel op de zaterdag als de zondag was er weer een aantal artiesten met heerlijke country muziek. (zie flyer) Tussendoor afgewisseld met een DJ. Het festival terrein bij de camping is leuk ingericht met diverse kraampjes met C&W artikelen en eet- en dranktentjes. En volop zitgelegenheid voor de grote tent waarin de live artiesten optreden.

Maandag de 19e vertrokken we uit Schijf binnendoor via een stuk België richting Hilvarenbeek en verder naar Schijndel. Daar bezochten we eerst de grote kampeerwinkel van de Wit. Een nieuwe sunblocker voor de luifel was helaas niet in voorraad maar is besteld. De oude sunblocker, die iets te klein was, hadden we in Schijf aan een medecamperraar verkocht. Met een paar nieuwe lampjes en wat andere kleine dingen, reden we daarna naar de (nieuwe) camperplaats De Schootse Hoeve in Schijndel. Hier blijven we een aantal dagen. Op de dinsdag fietsten we via De Wit, nog even wat kleine dingetjes gekocht, naar het centrum van Schijndel voor een overheerlijk ijsje.

In het inmiddels tropische Brabant hebben we een dag later weer een fietstocht gemaakt. Het gebied rondom Schijndel is veel minder bebost dan rondom Vessem, waar we vorige week waren. Maar ook hier in de buurt is het leuk fietsen langs landerijen en kleine dorpjes. Onderweg had Gerda weer tijd genoeg om hier en daar de berm in te duiken voor het fotograferen van (nieuwe?) bloemetjes. Via Veghel, waar we op de markt hebben geluncht, kwamen we weer terug in Schijndel.

Het tropische Brabant was voor ons aanleiding om op de donderdag helemaal niets te doen.

Vrijdag de 23e na Schijndel binnendoor via Boxtel langs Oisterwijk naar Udenhout. Onderweg zagen we wat oldtimers en een stoet tractoren van een bepaald merk. Waarschijnlijk ergens een meeting. Op mini camping De Zandley vinden we een leuke plek.

Het tropische warme weer is wat milder geworden doordat het is gaan waaien

Op vrijdagmiddag naar het centrum van Udenhout gefietst voor wat boodschappen. Maar helaas, geen fietstocht op de zaterdag.

Na 1 week hitte kregen we vandaag veel regen.

Dus vandaag, zaterdag de 24e, de website maar bijwerken. Gelukkig werd het tegen 19.00 uur droog, want vanavond was de fanmeeting van Savannah in Het plein in Udenhout. Het was al een aantal jaren geleden dat we hier waren geweest. Vanaf de camping een kleine 3 kilometer fietsen.

Het programma begon om 20.00 uur met een optreden van Trend en daarna was het de beurt aan Savannah. Het is toch altijd weer een genot om deze muzikanten aan het werk te zien. Veel luisterpubliek in de zaal, maar ook nog ruimte genoeg om te dansen.  We hebben weer genoten en na wat geklets na afloop konden we weer droog op de fiets terug. Zal je altijd zien, de koplamp deed het niet. Nou ja, morgen dan maar nieuwe batterijen. Gelukkig hadden we nog wel licht onderweg. Rond 01.30 uur waren we weer terug op de camping.

Na een druilerige zondag, lieten we op maandag de 26e Brabant achter ons. Geheel in stijl, dus binnendoor reden we eerst naar het oosten om via Boxmeer en nog wat kleine dorpjes naar Duitsland te rijden. Via Goch (Supermarkt met de L) naar het noorden. Bij Rees gingen we over de Rijn. Uiteindelijk reden we naar de camperplaatsen bij Schlossklinik Pröbsting in Borken.

We hebben een mooie wandeling gemaakt langs het kleine meer vlak bij de parking.

Na een nachtje op de gratis camperplaats in Borken reden we verder noordwaarts vanaf Borken langs Ahaus, Rheine en Lingen rijden we richting Meppen en langs Papenburg met de grote Meyer Scheepswerf naar het plaatsje Weener aan de Ems. Onderweg hadden we al een paar keer de rivier gekruist, maar nu staan we aan de Alte Hafen langs de rivier. Het stadje stelt niets voor en de oude haven eigen ook niet. Nou ja de haven was leuk, maar er lagen wel veel oude verwaarloosde boten.

De volgende dag, en 29 kilometer verder, reden we Nederland weer binnen op deze helaas regenachtige woensdag. Toch wel een groot verschil met vorige week. Gelukkig klaarde het op eenmaal aangekomen op de Camping in Bourtange was het weer droog. We besloten in het vestingstadje te gaan lunchen en na de lunch het stadje te bezichtigen. Het stadje is niet zo erg groot. Veel keurig opgeknapte pandjes en straatjes die allemaal uitkomen op het Marktplein. En rondom de hoge vesting met op de hoeken vele kanonnen. Weer een plaats bezocht die op ons lijstje stond. kandusnuvanhetlijstjeaf!!

Van Bourtange naar Musselkanaal is niet ver. Wel allemaal langweggetjes door kleine dorpjes. Ooit van Kopstukken gehoord? Nou hier in het Groningse land kwamen wij dat tegen. Is een klein gehucht vlak bij Mussel.

Daarna koersen we naar Musselkanaal op de fraaie camperplaats bij de passantenhaven Spoordok. Uiteraard even de lokale middenstand bezocht en wat dingetjes gekocht.

Vrijdag, alweer de laatste dag van juni, rijden we het laatste stuk naar Wagenborgen. Dit weekend wordt het R&G Western Weekend gehouden. Vanaf vrijdagavond zullen een drietal bands, een duo en een zangeres hun repertoire in dit weekend laten horen. (zie de flyer)

Hieronder een kleine impressie van het weekend in Wagenborgen.

Na een geslaagd weekend, met wisselende kwaliteit bij de diverse optredens (moet het altijd zo hard??), en veel gezelligheid onderling met de dansers, vertrokken we de 3e juli door het Groningse land naar Lauwersoog. Over veel landweggetjes, door kleine dorpjes reden wij door “ergaatnietsbovengroningen”. Overigens geen bevingsschade gezien. Want ja als je hier toch bent is een beetje ramptoerisme ook ons niet vreemd. (Foei!!).

Op camperplaats Lauwersmeerplezier hadden we de plaatsen voor het uitzoeken. Aan het eind van het terrein, bij een boothuis was een fraaie plek met uitzicht op de jachthaven en het Nieuwe Robbengat. En noordelijkste deel van het Lauwersmeer.

In de loop van de middag liepen we naar de overkant waar de visafslag is en een aantal restaurantjes bj de haven. We staken bij een brug over om bij de afvaartplaats te komen waar de boot naar Schiermonnikoog vertrekt. Daar was volgens onze info een geldautomaat. En ja hoor gevonden.

Toen ontdekte ik een oud collega tussen het rijtje wachtenden die met de boot naar het eiland zouden gaan. Even gezellig gekletst met haar en haar man. Leuk he, rij je het land door en kom je een collega tegen die 8 kilometer van ons vandaan woont. De wereld is klein!!

Na een verfrissing in het restaurant Waddengenot aan Zee, met uitzicht op de Clevering sluizen liepen we terug naar de camper. Lekker uitgewaaid

Fietsen uit de camper en eindelijk weer eens een fietstocht in de buurt. Via de App. Knooppunten hadden we een aardige rit gepland aan de oostkant van het Lauwersmeer. Hier heb je het meeste bos Over een smal fietspad door dit bos en tenslotte een bredere weg reden we naar Zoutkamp, waar we met uitzicht op de haven hebben geluncht. Daarna via Vierhuizen en Westpolder richting de dijk langs de Waddenzee. We kwamen weer uit bij de haven van Lauwersoog. Een mooie rit van iets meer dan 40 kilometer in afwisselend zonnig en bewolkt weer.

’s Avonds hebben we heerlijk vis gegeten in “Waddengenot aan Zee”. Vanuit dit restaurant heb je een prachtig zicht op het Lauwersmeer en de Waddenzee met de voorbijvarende boten

Dan vandaag een “dijken dag”. Eerst over de Afsluitdijk naar Hoorn voor een kopje koffie en meer bij onze vrienden J&G en daarna de dijk Enkhuizen-Lelystad. Dus veel snelweg en veel water gezien. In Lelystad de Outlet bezocht op zoek naar een nieuwe jeans. Gelukt.

Na een rustige nacht op de P in Lelystad weer een snelweg dag richting Dordrecht. Bij de Stadswerven heb je een mooie ruime camperplaats en kan je lopend naar het historische centrum van deze stad. Kan ook met de Waterbus, want die heeft een halte pal voor de camperplaats. Na een voedzame lunch op een gezellig terras en na wat inkopen in het centrum slenterden we weer terug naar de camper, waar het na een klein halfuurtje begon te regenen. Eindelijk weer een buitje tegen het stof. Nou werd dat buitje wel een flinke onweersbui met fraaie flitsen en hevig gedonder.

Maar ja, een dag later is het weer zomers, zoals we dit willen hebben. We zijn bijna aan het einde van ons rondje. We landen iets na de middag op Camping Brouwersdam in Ouddorp vanwege een eet afspraak morgen. Vandaag, vrijdag de 7e juli, wel een stuk gefietst over het fietspad op de Brouwersdam. Rechts de Noordzee en links het Grevelingenmeer. Bij Port Zélande keren we om en rijden langs het Grevelingenmeer naar “Werelds aan het Strand”. Hier werkt onze jongste zoon. We bestellen wat te drinken, maken een foto van het terras en sturen deze aan de kok. En ja hoor, iets later staat hij met 2 glazen bubbeltjes bij onze tafel. Morgenavond gaan we daar eten.

Zaterdag de 8e heerlijk ontspannen niks gedaan. Tegen vijf uur reden we naar restaurant “Werelds aan het Strand” waar we hebben afgesproken voor een etentje met zwagers en schoonzussen. Dit restaurant ligt werkelijk zeer fraai gelegen aan het Grevelingen meer. Ja, en als ook het weer meezit, kan je heerlijk buiten op het grote terras genieten van een lekker drankje en het mooie uitzicht. Het diner was voortreffelijk, de bediening vriendelijk, en een rondleiding van onze jongste zoon, die daar als kok werkt, reden we weer terug naar de camper.

De omgeving van de Brouwersdam is een waar fietsparadijs. Veel prima fietspaden en knooppuntenroutes. Onder een strak blauwe lucht fietsen we over de Brouwersdam, met uitzicht op de Noordzee en landinwaarts op het Grevelingenmeer, richting Renesse. Dan over een schelpenpad door de duinen richting Burgh Haamstede. Daarna weer door een natuurgebied naar Renesse voor een welverdiend ijsje en verder terug over de dam naar de camping. Een tochtje van bijna 40 km.

Maandag de 10e weer terug naar Hellevoetsluis. We hebben een leuk rondje achter de rug van 4 weken.

Precies 1.480 camperkilometers, 391 fietskilometers en de nodige wandel- en danskilometers

JULI en AUGUSTUS

De Nijmeegse 4 daagse, beetje zwerven in Nordrhein Westfalen, Weert , Oirschot (C&W weekend), Appeltern en Zevenaar (C&W weekend)

Na 3 gezellige dagen met 2 kleinkinderen op de camping in Hellevoetsluis, waar zij heerlijk hebben genoten van de activiteiten op de camping, vertrekken we woensdag de 19e juli naar het oosten. We rijden eerst via Schijndel om bij de grote Kampeerwinkel ons bestelde artikel op te halen. Daarna rijden we via Nijmegen naar de camperplaats in Kranenburg (D).

Vanuit Kranenburg kijken we op de donderdag naar de wandelaars ven de 4 daagse die hier op de Zevenheuvelenweg hun kilometers moeten lopen. We drinken nog gezellig een glaasje bij een kennis die hier met zijn camper langs de weg staat en fietsen daarna via Groesbeek, waar we een terrasstop maken, weer terug naar Kranenburg. En op vrijdag fietsen we naar Nijmegen om de intocht van de wandelaars mee te maken op hun allerlaatste kilometer van dit 4 daagse wandelevenement. Het was druk met de vele bezoekers en kijkers in de stad. Overigens een fietstocht van ca. 12 kilometer van Kranenburg naar Nijmegen. Terug in Kranenburg hebben we ’s avonds lekker zitten eten bij Restaurant El Toro. Dit is een restaurant met een variëteit aan Europese gerechten.

De camperplaats in Kranenburg heeft wel (een beperkt aantal) elektriciteitsaansluitingen en de mogelijkheid om vers water te tappen. Voor het lozen van het grijze water en het toilet moet je naar de brandweergarage waar deze faciliteiten wel zijn.  Dus op de zaterdag eerst even heen en weer gereden. Terug op de camperplaats gingen we na de koffie eerst boodschappen doen, waarna we na de lunch een stukje in de omgeving hebben gefietst. En dat kleine stukje eindigde bij een verschrikkelijke winkel in Kranenburg. Wat is daar nou verschrikkelijk aan??  Het is een IJssalon met ontzettend lekker zelf gemaakt ijs. We hebben het ons goed laten smaken.

Na een rustige en soms wat regenachtige zondag reden we op maandag vanuit Kranenburg naar het 48 kilometer verderop gelegen Geldern. Aan de Holländersee is een ruime camperplaats voor 45 campers. Er staan er slechts 3.

In de namiddag wandelen we naar het centrum van het stadje. Lopen wat winkels in, en er weer uit, schieten wat foto’s en scoren op de terugweg een ijsje.

De volgende dag, het is vandaag de 25e juli, rijden we iets naar het zuiden (wel 67 kilometer) naar een fraaie camperplaats (Platz 1) bij een meer in Heinsberg. Voor 10 euro hebben we een mooie plek met uitzicht op het meer. Beetje jammer van de regen, waardoor we de rest van de dag binnen hebben gezeten. Helaas geen wandelingetje, want we zijn niet zo van die regenwandelaars. Met een beetje puzzelen, beetje internetten etc.etc. kom je de dag ook wel door.

Gelukkig de volgende dag wel droog. Dus na het ontbijt en de koffie hebben we een wandeling gemaakt langs het meer. Nog staan praten met een aardige buurtbewoner die hier zijn hond uitliet. Dit soort onverwachte ontmoetingen maakt het reizen ook zo leuk. Iets na 13.00 uur verlieten we de camperplaats en reden naar Parkplatz 2 aan de overkant van de weg.

Dit moet ik even uitleggen. Een parkeerkaart kost 10 euro voor P1, maar met dezelfde kaart mag je ook 2 dagen op P2 staan. Is er verschil? Ja, het uitzicht. We kregen nog wel controle, maar alles was in orde. ’s Middags zijn we naar het centrum van Heinsberg gewandeld. Door de drukke Hochstrasse met zijn vele winkeltjes en verder naar het Historische stadspark met een Burcht en grote kerk. Nou ja, burcht, het was meer een ruïne. Het was een kleine klim maar wel de moeite waard.

Terug naar het centrum waar we traditie getrouw een lekker ijsje kochten en verderop nog wat kleding. We werden door een vrolijke en vriendelijke verkoper netjes geholpen. Waarschijnlijk omdat wij “zuinige Hollanders” zijn, kregen we extra korting op de toch al afgeprijsde artikelen.

Na 2 dagen Heinsberg reden we naar Gangelt via een stukje Nederland. We rijden hier in het grensgebied tussen Nordrhein Westfalen en Zuid Limburg. Op Wohnmobilstellplatz Gangelt blijven we tot na het weekend. Deze camperplaats (10 euro excl. Stroom) is van alle gemakken voorzien. (wasmachine en droger).

De dagen in juli vliegen voorbij. Het is vandaag alweer de 28e. Na de afgelopen dagen gewandeld te hebben en een aantal stadjes hebben bezocht is het weer tijd voor een fietstocht.

Vanaf de CP rijden we richting Niederbusch en langs het Natuurgebied van de Rode Beek richting de Brunssumerheide. Helaas gaat er geen fietspad over de heide, maar rijden we eigenlijk buitenom. Via Brunssum, Amstenrade en Merkelbeek komen we in Schinveld om daarna weer terug te keren in Gangelt. Het grootste deel van onze route vandaag voert door Nederland. Een gevarieerd heuvelachtig en bosachtig gebied.

En ook zondag de 30e fietsen we in de omgeving. Weer vanuit het gebied van de Rode Beek richting Nederland. We maken zoals gebruikelijk gebruik van de knooppuntenroutes die hier in de buurt staan. Eerst door een bosrijkgebied langs het Wildpark Gangelt en dan een forse klim bij Süsterseel richting Jabeek en Bingelrade. Voordeel van een flinke klim is weer een forse afdaling. Via Doenrade en Merkelbeek en Amstenrade rijden we ook nu door een deel van Brunssum. We rijden nu echter langs het westelijke deel van de Brunssummerheide waar je een leuk panorama hebt op het fraaie landschap.

Nu weer terug via Schinveld en het bezoekerscentrum van De Roode Beek waar we stoppen voor een heerlijk glas. In Restaurant Haus Hamacher genieten we s ’avonds van een heerlijk diner.

Na 4 dagen te hebben genoten van Gangelt en omgeving is het tijd om iets verderop te gaan. Vandaag rijden we via een stukje België naar het Limburgse Weert. Eerst nog onze jarige (schoon)zus gefeliciteerd. Na slechts 50 binnendoor kilometers komen we aan op de fraaie camperplaats Weert langs een kanaal en op loopafstand van het centrum. Dit drukke centrum met z’n gezellige volle terrasjes hebben we op de bezocht.

De eerste 2 dagen van augustus verkennen we al fietsend de omgeving van Weert.

De 1e dag richting Nederweert en het Weerterbos en verder via de Weerter- en Budelbergen richting Budel. Na deze voornamelijk bosrijke rit vervolgen we de route richting De IJzeren Man (een recreatiegebied) welke wij Noordelijk passeren en terug via het centrum van Weert naar de camperplaats.

De 2e dag rijden we zuidelijk van Weert richting Stamproy en over de Tungelerwallen. Een voornamelijk agrarisch gebied met hier en daar wat koeien, maar vooral veel maisvelden en andere gewassen. Dan gaan we door de Laurabossen richting de Zuid Willemsvaart. Dan weer richting de IJzeren Man maar nu langs de zuidelijke oevers van het recreatiegebied.

Dat waren mooie fietstochten in de omgeving. Tijd om weer eens verder te gaan. Voor komend weekend staat het C&W festival in Oirschot op het programma. We rijden we binnendoor, dus ook een stukje door België, naar onze bestemming in Oost-, West- en Middelbeers. Dit jaar staan we bij mini camping De Goos. Vanaf deze camping is het slechts een paar kilometer fietsen naar het centrum van Oirschot.

Op donderdag de 3e staan er al een aantal festivalgangers met hun camper op deze camping.

Vrijdagavond  is er een mini optreden van Simon Burridge in een van de schuren van de mini camping. We zijn er geweest om te kijken en van de muziek te genieten. We hebben niet gedanst op de stenen vloer. Dat komt komend weekend wel.

Slide show mini concert op de mini camping
 Na een rustige zaterdag op de camping met af en toe een regenbui, maar gelukkig werd het in de loop van de middag weer droog, fietsten we zaterdagavond naar het centrum van Oirschot voor het 1e deel van het C&W Weekend. Vanaf 20.00 uur werden optredens verzorgd door Indian Summer en Laura van den Elzen met de Jumbalaya band. De 1e formatie is een echte linedance band De vele dansers hebben zich prima vermaakt. De 2e act met Laura en de band. Tja, wat zal ik daar over schrijven. Het meisje heeft en fantastische stem, maar ik vraag me af of dit wel een gelukkige keuze was op een C&W weekend. Iets te weinig country en iets te veel andere songs? Ik vond dit geen (oir)schot in de roos. Het programma was rond half een afgelopen. Veel toeschouwers en dansers waren al weer weg want het werd behoorlijk fris aan het eind van de avond

De zondag was weer een stralende zonnige dag/ Het middagprogramma begon om 14.00 uur. Vandaag ook weer 2 formaties. Cash on Delivery met zangeres Pam Macbeth en de band TR55+.

COD met haar eigen herkenbare geluid en TR55+ met een mix van C&W en Rock. Zoals gebruikelijk is de zondag een drukke dag met veel kijkpubliek en veel line dansers.

Na het bijna traditionele patatje sloten we het C&W weekend op de markt af. 's Avond hebben we nog met alle campinggasten gezellig een borreltje gedronken in de schuur.

Maandag de spullen inpakken. Ieder ging weer zijn eigen weg. Sommigen bleven nog een paar dagen om in de omgeving te fietsen en wij vertrokken richting een kampeerwinkel in Rucphen waar wij vorig jaar wat spullen hadden gekocht. De stoelhoezen (van een goed merk) gingen echter slijten en dat moet niet kunnen. We hadden al e mail contact gehad met de leverancier, maar die verwees naar de dealer. En ja, wat wij al hadden gedacht. De dealer stuurt de hoezen op naar de leverancier. Het zal ons benieuwen hoelang dit gaat duren.

Na wat omzwervingen in het Brabantse land zijn we uiteindelijk terechtgekomen op de camperplaats met grote visvijvers in Appeltern.

Helaas op dinsdag de hele dag regen. Br. Wat een wisselende zomer hebben we, maar gelukkig op woensdag droog. Vandaag op de fiets naar Oss. Vanaf de camperplaats eerst een paar kilometer naar de veerpont over de maas en dan door over smalle weggetjes en dijkjes naar Oss, waar we na een heerlijke lunch op een gezellig terras de terugreis begonnen. Ook nu weer landelijk fietsen naar het volgende pontje om via Maasbommel weer terug te keren in Appeltern. In het restaurant bij de camperplaats hebben we 's avonds lekker gegeten

Na 3 dagen Appeltern reden we via Duitsland naar Zevenaar. We hebben toch alle tijd en hadden nog wat lege Duitse statiegeld flessen. Via Goch en Emmerich reden we uiteindelijk bij Babberich Nederland weer binnen. We staan in Zevenaar bij een Industrieel Erfgoed De Panoven, een oude bakstenen en dakpannenfabriek. Naar het centrum van Zevenaar is het iets meer dan 1 kilometer.

Er stonden al een paar campers, maar in de loop van de vrijdag werd het iets drukker. Uiteindelijk kwam ook vriendje Frans met Bea aangereden. Deze hardwerkende country liefhebber mag nog 1 week zwoegen en daarna kan ook hij als pensionada door het leven. De meeste '"caravannende en camperende" country liefhebbers staan op een camping in Babberich, maar ja, dat is wel een stukje verder fietsen.

Het C&W weekend in Zevenaar start met een live optreden op vrijdagavond in de Vida dansstudio in het centrum van Zevenaar. Bij binnenkomst viel het ons op dat het, in tegenstelling tot voorgaande jaren, niet zo druk was. Het live optreden werd verzorgd door de band Stoney. Een voor ons onbekende formatie. Tijdens de 1e set was het geluid slecht, maar gelukkig werd het wat beter.

Iets na middernacht fietsten we weer terug

Zaterdagmorgen helaas regen, maar uiteindelijk werd het droog in de middag en gelukkig bleef het de hele dag droog. Vanaf 13.30 uur start het live programma met optredens op 3 podia. Het hoofdpodium  was deze middag voor de Country Wings en op een kleiner podium in een winkelstraat speelde de formatie Windfall en in de Muldershof, een kleine winkelcentrum was een trio aan het spelen. Wij hebben de middag doorgebracht bij het hoofdpodium, waar tot 17.00 uur gespeeld werd.

Dan een lange pauze met muziek van een DJ. Vanaf 20.00 uur was het grote podium voor de Terry White Band. Een formatie met prima artiesten, prettige country muziek en hier en daar wat country rock. Het was heel druk op de dansvloer en ook met veel kijkpubliek.

Ook op zondag weer van 13.30 uur de muziek. Nu van The Johny Bernard Band met optreden van Jacky op het hoofdpodium en optreden van Change of Key en Little Montana op de andere plekken. Ook nu weer lekkere country muziek. Om 19.00 uur was het afgelopen en hebben we gezellig zitten eten in een van de vele eettentjes in het centrum van Zevenaar.

Maandag weer naar de thuishaven in Hellevoetsluis.

In iets meer dan 3 1/5 week hebben we 960 kilometer gereden, 26 overnachtingen gehad en 281 fietskilometers onder de banden door gehad. En we hebben weer leuke nieuwe omgevingen leren kennen.