Camper & Country

Click here to edit subtitle

Weekendjes en korte trips 2014

April

Het Groene Hart

Na de Spanje trip, nu een “verjaardagtrip”. Op vrijdag reden we naar de camperplaats in Gouda. De afgelopen jaren is deze parking flink op de schop gegaan, waarbij 30 aparte parkeerplaatsen voor campers zijn gemaakt. De vrijdagmiddag hebben we nog wat inkopen gedaan in het centrum. Zaterdag een heerlijke fietsdag. Vanuit Gouda richting Reeuwijk en tussen de plassen door over soms erg smalle weggetjes is het mooi fietsen in deze omgeving. Vogelgevechten tussen kraaien en kievieten, eend met jongen en mooi geknotte wilgen zijn maar een paar van die fraaie poldergezichten onderweg. . Terug in het centrum van Gouda nog kadootje’s  gekocht voor de jarige job (jobs/jobben?) Aan het eind van de middag gingen we naar de jarige zwager in Nieuwkoop en na een luie zondagochtend reden we in de loop van de middag naar Rotterdam voor een jarige vriend.  Ja, zo kom je het weekend wel door.

Juni

Toertje Brabant

Na de vakantietrip door Italie zijn we alweer twee weken  thuis, dus de hoogste tijd om er weer eens op-uit-te-trekken. Weekendje Brabant, waar we binnendoor via de Zeeuwse eilanden en de Oesterdam naar het westen van Noord Brabant rijden .In Hoogerheide zijn een aantal camperplaatsen. Wij kiezen voor de METO Parking aan de Huijbergseweg. Deze Parking is dicht bij het centrum en ligt aan een zgn. knooppunten fietsroute. Na de lunch fietsen we richting Calfen en Ossendrecht en rijden door een bosrijke omgeving richting Huijbergen. Daarna om vliegveld Woensdrecht heen om tenslotte na 29 kilometer weer terug te keren bij de camper. Nog even wat kleine boodschapjes doen (plaatselijke middenstand ook weer blij) en de 1e dag van onze campertrip zit erop.

We stonden gisteren met 3 campers op de P, waarvan 1 Engelse camperaar, die vanmorgen weer is vertrokken. Wij vertrekken ook na de koffie, maar dan voor onze 2e fietstocht in de omgeving. We fietsen eerst naar een klein bedrijventerrein in de buurt waar nog 2 camperlocaties zijn en fietsen dan via Huijbergen naar de Kalmthoutse heide. Blijkbaar kan de maand juni niet voorbijgaan zonder regen, dus ook vandaag krijgen we een korte bui op de kop. In Kalmthout hebben we geluncht, voordat we via deze grensstreek door Kapellen(B) en Putte (B) weer in Nederland komen. Ook weer in Putte dus. Ook weer een afwisselende fietstocht door het bos, langs de heide en door fraaie woonwijken met grote woonhuizen in het Belgische deel van deze route.

Op de 21e vertrekken we vanuit Hoogerheide binnendoor via België naar het Brabantse Udenhout. Aan het eind van de Schoorstraat parkeren we de camper voor een fietstocht in het gebied van de Loonse en Drunense duinen. We hebben hier vaker gefietst, maar het blijft een mooie fietsomgeving, dus de moeite waard om eens terug te keren. En uiteraard druk op deze route, die dwars door het natuurgebied en door kleine dorpjes gaat.

Rond half zeven vertrekken we naar het centrum van Udenhout. In Theater Het Plein is vanavond de fanclubavond van de C&W formatie Savannah. Eerst bij de plaatselijke snackbar eten gekocht.

Iets na enen was de fanclubavond afgelopen. Vorig jaar hebben we hier op het plein overnacht, maar vanwege een ander buitenfeest naast het Theater, inclusief een fors aggregaat, besloten we om hier niet te overnachten. We zijn doorgereden naar Raamsdonk waar een CP is.

Zondag de 22e  hebben we een verplaatsing van wel 4 kilometer naar de Jachthaven in Geertruidenberg. Eerst hebben we ons gemeld bij de havenmeester, en met een handvol brochures kwamen we weer terug bij de camper.

Daarna op de fiets de omgeving in. Helaas; LEKKE BAND!!  GrGrGr. Maar ja, bandje plakken en na een half uur toch op pad. Via Raamsdonksveer, Raamsdonk en Oosteind naar Dongen en Oosterhout. GrGrG. Weer een lekke band.

Nou moet de band toch vervangen worden, dus ik ben maar doorgereden. Helemaal fout natuurlijk.

Naast de wisselende omgeving, langs landerijen, door dorpjes en over een mooi fietspad langs de rivier de Donge, hebben we nog een wel heel apart bord gezien. Pas op: Agressieve buizerd. Overigens geen wilde "roofparkiet" gezien, maar nog wel een heel ander apart bord gespot. (zie foto). Het mot toch niet gekker worden in het anders zo vreedzame Brabant.

Na een vredige nachtrust in Geertruidenberg gingen we de volgende dag weer richting Hellevoetsluis.

In de loop van de middag is de fiets weer voorzien van een nieuwe binnen- en buitenband.

Juni/Juli

Schijf(NB), Nunspeet (Gld), Giethoorn (Ov), Wagenborgen (Gr), Dokkum en Bergum (Fr) en Elburg (Gld)

Dit wordt een tripje met van alles en nog wat.  We beginnen de 27e juni weer richting Brabant. Eerst een stukje A15 en A27 en via het Hellegatsplein bij Fijnaart de snelweg af en verder binnendoor naar Schijf. Een klein Brabants dorpje in de buurt van Rucphen, waar dit weekend voor de 2e keer een C&W weekend was georganiseerd. Op camping De Witte Plas waren staanplekken voor de campers en caravans van de festivalgangers. De vrijdagavond was er in de kantine van de camping gelegenheid om te dansen op CD muziek.

Zaterdag de 28e en zondag de 29e was er live muziek op het festivalterrein dat aan de overkant van de camping was ingericht.

Zie voor een verslag van dit C&W festival de C&W pagina 2014.

Maandag de 30e vertrokken we na het afscheid van onze C&W vrienden voor een rit binnendoor naar de Veluwe. Vanuit Brabant eerst richting het Land van Heusden en Altena, de Betuwe en het Land van Maas en Waal en tenslotte naar de Utrechtse heuvelrug. We passeren een paar sluizen en bruggen voordat we de Veluwe bereiken. Na een lunchstop in de buurt van Kootwijk rijden we naar camperplaats De Zwaan in Nunspeet.
Juli, alweer een half jaar voorbij. Tjonge, de tijd vliegt. Vandaag vanaf de CP een fietstocht ten zuiden van Nunspeet. Via het centrum en langs het station, sluiten we aan op een fietsknooppunten netwerk. Eerst zuidelijk naar de Elspeter Heide en Elspeet en dan langs de schaapskooi naar het gebied van de Koninklijke Domeinen Het Loo. We fietsen hier ca. 10 kilometer vanaf Apeldoorn door een mooi bosrijke omgeving. Dan door het Vierhouter bos en langs de heide weer terug naar Nunspeet. Ook weer een plaats waar we nog nooit zijn geweest. We trakteren ons op een lekker ijsje en keren na 40 kilometer weer terug bij de camper.

We gaan verder naar het noorden. Vanuit Nunspeet rijden we via Elburg langs het Dronter meer (Flevopolder) over grote bruggen naar Kampen en Ens, waarna we op de camperplaats in Vollenhoven, bij de jachthaven, een koffiestop houden. Daarna dwars door de Beulakker en Belter Wijde richting Meppel. De etensvoorraad mag weer bijgevuld worden. We waren net op tijd terug bij de camper, want de parkeerwacht was al in aantocht. Normaal staat er geen P automaat bij een supermarkt, maar hier dus wel. Maar ja, wat is normaal?

Daarna dwars door de polder via Nijeveen en Koldeveen naar CP Haamstede in Giethoorn, waar we in de loop van de middag alvast een korte fietstocht maken naar het centrum van dit plaatsje. Ook weer een plaats waar wij nog nooit waren geweest.

En is Giethoorn klein Venetië? Wel veel bootjes en bruggetjes, maar ach verder??

3 juli, de zomerzon, dus weer een stralende fietsdag.

Via Dwarsgracht en Jonen, (wat een leuke plaatsnamen kom je toch tegen in dit land) waar we met een klein veerpontje een watertjes oversteken gaan we richting St. Jansklooster. We stoppen even bij het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten en fietsen daarna door het fraaie plassengebied van de Beulakker en Belter Wijde. Via Blauwe Hand en Wanneperveen rijden we langs een grote ooievaarkolonie weer richting Giethoorn, waar we alweer (het wordt eentonig) een lekker ijsje eten. En weer zijn we op voor ons nieuwe plekken in een mooie omgeving geweest. Ja, wat is Nederland toch mooi. (als het zonnetje maar schijnt!!)

Na 2 nachtjes op de camperplek in Giethoorn, gaan we naar h et Groningse Wagenborgen, het uiteindelijke doel voor komend weekend.,

Richting Steenwijk en Havelte, en dan langs de Drentse Hoofdvaart en Hoogesmilde via Assen naar Veendam. Inkopen gedaan voor het weekend en daarna via de N33 richting Delfzijl. We hebben gereserveerd op camping Klein Finland voor het komende R&G C&W weekend. Zie voor een verslag van dit C&W festival de C&W pagina 2014.

Na 3 dagen C&W verlaten we Wagenborgen en rijden via Delfzijl en Uithuizen in de kop van Groningen.  "Er gaat nets boven Groningen" is een bekende kreet. Nou ja, dat klopt wel, maar deze stadjes liggen wel boven Groningen. Nu richting het Lauwersmeer, waar we genieten van koffie en uitzicht. We besluiten naar Dokkum te rijden. Een van de vele vestingstadjes in Nederland, gebouwd op twee terpen, vandaar een stadje met een "klim" in een van de (winkel) straatjes.  Na een wandeling door dit stadje en een paar foto's, vertrekken we naar Bergum (Fr). Op een fraaie camperlokatie aan het Prinses Margrietkanaal genieten we buiten op onze stoeltjes van het beroeps- en pleziervaart verkeer op het kanaal.

Vertrek uit Bergum via Drachten en Wolvega naar de NO polder. Bij Roggebotsluis een stukje Flevoland naar Elburg. Aan de havenkade zijn een aantal camperplaatsen met uitzicht op de drukte in de jachthaven. De havenmeester was druk met alle passanten. Camperaars zijn wat makkelijke af te rekenen, want de camperplaatsen zijn naast het kantoor van de havenmeester, terwijl de pleziervaart over een groter gebied in de haven ligt verspreid. In Elburg kopen we verse vis en gaan we binnen in het gebouwtje van de voormalige visafslag waar we een korte uitleg krijgen over de historie van de visserij en de veiling, gepresenteerd door een vrijwilliger van de bottervereniging.

9 juli rijden we terug naar huis. Bah, wat een regen vandaag, dus daarom niet binnendoor, maar via de snelweg naar huis

Juli

Weekendje Zuid Holland

De aanleiding voor een weekendje Zuid Holland was niet zo prettig. Vanwege het overlijden van een tante van Gerda, reden we op vrijdag de 25 juli naar Bodegraven voor de begrafenis. Tegenwoordig zijn de begrafenissen toch wel een soort van reünie. Je ziet weer veel familie die je niet dagelijks tegenkomt. Na de begrafenis reden we naar Alphen aan den Rijn voor een kopje thee bij broer en schoonzus.

Nou dat werd dus thee, met gourmet, 2x ontbijt, een lange fietstocht op de zaterdag  met aan het eind van de  zaterdag middag loempia en saté. En daarbij ook nog de nodige versnaperingen (koek-en-zopie)

De fietstocht ging door een deel van Alphen aan den Rijn (onze oude woonplaats) waar inmiddels al heel veel veranderd is sinds wij daar zijn vertrokken. Daarna richting de Meije en Woerdense Verlaat en het gebied rondom de Nieuwkoopse plassen. Ook nu zijn we door voor ons nieuwe gebieden gefietst. Prachtige natuur, mooie polderlandschappen en smalle weggetjes.

Na de koffie op de zondagmorgen vertrokken we weer uit Alphen aan den Rijn.

Vanuit Alphen aan den Rijn reden we binnendoor langs de Gouwe naar Waddinxveen richting Zevenhuizen. Via de navigatie kwamen we op een mooie parking in het gebied van de Rotttemeren in de buurt van Bleiswijk. We besloten om hier even te gaan wandelen. Fietsen rondom de Rotttemeren en in dit gebied van de Rotte, staat ook nog op ons verlanglijstje, maar nu even niet.

Na een ruime wandeling en wat verpozing bij de camper reden we in de loop van de middag naar Rotterdam. We hadden afgesproken met vrienden. Een lekkere BBQ, en wat bijkletsen met goede vrienden onder het genot van een goed glas, en de dag vliegt voorbij.

En het voordeel van camperen??  Je hebt je eigen huisje bij je, kan rustig een borreltje drinken, en overnachten in je eigen bedje.

Noord Brabant

Vrijdag 1 augustus vertrokken we voor een paar daagjes Brabant. Via een toch wel omslachtige binnendoor route (snelweg en veerpont vermijden!!) reden we naar Schijndel. Bij een heel grote campingwinkel hebben we wat spulletjes aangeschaft. Daarna door naar de Parking bij de sporthal waar drie camperplaatsen zijn. In de namiddag hebben we nog een mooi rondje gefietst rondom Schijndel. Via de Wielsche Hoeven, St. Michielsgestel, Maaskantje en Den Dungen weer terug naar Schijndel.

Op zaterdag de 2e reden we naar Oirschot. Dit weekend werd weer het C&W weekend in Oirschot gehouden. Zie voor een verslag van dit C&W festival de C&W pagina 2014.

Omdat het festival pas 's avonds om 20.00 uur begint kunnen we in de middag nog een stukje fietsen. Nou, we stonden klaar, hebben 650 meter gefietst en waren toen weer terug bij de camper. Een gigantische plensbui, en ja, we zijn niet van het waterfietsen, dus maar even gewacht. En ja hoor, na een half uur was de bui over en konden we tocht een rondje fietsen langs de landerijen ten noorden van Oirschot.

Nadat we zondagavond na het festival nog even twee vriendelijke agenten op bezoek hebben gehad (we staan tenslotte gedoogd op een parking) en een goede nachtrust na 2 dansdagen, vertrokken we op maandag naar een camperplaats in Overloon. De weersvoorspellingen waren goed, dus we bleven nog even in Brabant "hangen".

De fraaie camperplaats iets buiten Overloon ligt tegen een bosrand. We hebben daar uiteindelijke twee dagen lekker gefietst.

De 1e dag ten  noorden van Overloon, via Stevensbeek en Boxmeer . De 2e dag ten zuiden van Overloon via Merselo naar Venray. Daar kwamen we langs een oorlogsgraf en in het centrum van Venray op een grote kermis. Altijd handig als een fietsknooppuntenroute door een "afgesloten" centrum loopt, want er zijn geen bordjes meer te vinden. Gelukkig hebben we nog een smartphone met handige app., waardoor je altijd kunt zien waar je bent.

Via Geysteren en Maashees reden we door het fraaie natuurgebied van de Overloonse Duinen weer terug naar de camper.

En woensdag weer terug naar huis.

Appeltern en Zevenaar

Voor het jaarlijkse Country & Western weekend in Zevenaar vertrokken we donderdag de 14e alvast richting het oosten van het land. We kozen voor de 1e stop de camperplaats in Appeltern.

Aan de Molenstraat is bij Herberg ’t Mun een grote grasveld met ruimte voor de campers. De plaats is nog in ontwikkeling. De stroomvoorziening wordt nog aangelegd (er is nu stroom via een verdeeldoos in het toiletgebouwtje) en op 12 september is de officiële opening. Deze plek is gelegen bij een aantal forellenvijvers en een grote vijver met karper en steur. Tevens liep er aan de kant van het grote terrein een riviertje voor de vliegvissers. (zalm)

Na een heerlijke nachtrust en dito ontbijt en nog een blik bij de vissers, reden we rond het middaguur richting Zevenaar. Vanwege terugkerend vakantieverkeer was het behoorlijk druk rondom Arnhem. Na een aantal kleine files reden we richting Buitengoed de Panoven in Zevenaar. Op dit complex van een voormalige dakpannen- en stenenfabriek was de camping voor dit weekend . Vele country vrienden waren daar ook al gearriveerd.

Vrijdagavond startte het muzikale programma met een live optreden in een dansschool. (zie het verslag op de country pagina 2014)

Zaterdag de 16e feest. Verjaardag van Frans. Gerda had op de vrijdagavond iedereen die op de camping stond uitgenodigd voor de koffie.  Dus, ja, de jarige, ik dus, eerst op de fiets naar de lokale bakker om daar een gat te slaan in de voorraad gevulde koeken en roomsoesjes. En ja hoor om 11.00 uur kwam de “koffievisite” met hun stoeltjes en sommigen met hun eigen koffiemokken om voor de jarige te zingen en de lekkernijen van de bakker te verorberen

Ook op zaterdag en zondag weer volop live muziek. (Zie de country pagina)

De zondag sloten we “traditiegetouw” af in Brasserie ’t Plein in Zevenaar, waar een bonte mengeling country & western fans blijkbaar ook hadden besloten om dit weekend hier af te sluiten.

Maandag ochtend de boel weer ingepakt en opgeruimd. Omdat de weersverwachtingen niet zo goed waren, besloten we om naar huis te gaan. Bij beter weer zouden we een paar dagen blijven hangen om ergens in de buurt te gaan fietsen. De navigatie ingesteld op binnendoor.

Eerst nog een paar foto’s gemaakt bij de ingang van het Buitengoed de Panoven en daarna op pad.

Wat volgde was een afwisselende rit over smalle dijkjes en kronkelende weggetjes met een mooi uitzicht op de rivier naast ons, de diverse steenfabrieken langs de rivier en de donkere luchten boven het Hollandse landschap.

In de buurt van het Eiland van Maurik hebben we geluncht en pas bij het naderen van Rotterdam zijn we het laatste stuk over de snelweg gereden.

Met kleindochter Arwen naar Corpus en Den Haag en Scheveningen

Vandaag, donderdag de 21e augustus het begin van een paar daagjes op stap met Arwen, onze oudste kleindochter. Om een uur of elf zat zij al helemaal klaar met haar spulletjes toen wij haar thuis ophaalden.  Doel was een bezoek aan Corpus in Oegstgeest, maar eerst lunchen aan de boulevard in Katwijk. We hadden de toegangskaartjes al via internet gekocht en geprint. Bij aankomst eerst even zoeken naar een parkeerplek voor de camper, want ja, de parkeergarage daar kom je niet in. Gelukkig is daar een aparte P voor bussen en grotere auto’s. Ruim op tijd melden we ons bij de ontvangstbalie en kregen daar na inlevering van de e mail tickets een ander kaartje. Om 14.30 uur konden we met onze groep naar binnen. Corpus is een “Reis door het menselijk lichaam”. Via de knie stegen we steeds verder naar boven door het menselijk lichaam, met onderweg uitleg en beelden van de diverse functies en werking van het lichaam. Fraai was de 3D animatie, waarbij de rode bloedlichaampjes als het ware rondom je heen zweven. Na bezoek aan de hersenen daalden we af in het gebouw waarbij je nog via computers allerlei doe-het-zelf kwisjes kon maken.

Na dit bezoek reden we naar Camperplaats Het Groene Hart in Abbenes voor onze overnachting.

De vrijdag was zoals voorspeld een regenachtige dag. Onze plannen voor vandaag hebben we maar doorgeschoven naar morgen. En vandaag, in de regen naar Noordwijk en via een deel van de bollenstreek naar Schiphol. We hebben daar een tijdje gestaan om te lunchen en met uitzicht op een van de startbanen genoten van het vertrekkende vliegverkeer. Daarna weer terug naar Abbenes.

Zaterdagmorgen werden we wakker van een gigantische onweersbui, maar gelukkig bleef het bij die ene bui vandaag. Na de koffie vertrokken we naar P&R Hoornwijck bij Den Haag. Vandaar zijn we met de tram naar het centrum van Den Haag vertrokken. Een dergelijke P&R Transferium is ideaal. Je kunt de camper fatsoenlijk kwijt en voor  € 2,-- (zaterdagtarief) heb je een parkeerkaart en gratis openbaar vervoer door heel Den Haag.

Na een kwartiertje waren we in het centrum van Den Haag. Eerst hebben we heerlijke kibbeling gegeten en daarna brachten we een bezoek aan het Binnenhof en een kleine tentoonstelling onder het oude gebouw van de 2e kamer. Daarna een rondje hofvijver.

Toen wandelden we verder naar Paleis Noordeinde, waar de ijscoman weer goede zaken deed op deze zonnige maar winderige dag. Geen vlag in top vandaag, dus de Koning was niet aanwezig..

Na het centrum was het even zoeken naar een tramhalte voor de tram naar Scheveningen. Een overvolle tram bracht ons naar de halte bij het Kurhaus, waarna wij de drukke boulevard op wandelden. Veel te zien en vooral mensen kijken en oh, wat had onze kleindochter toch moeie voeten. Maar ja, als je niet wandelt zie je ook niks.

Tijd om te eten. Yeah. We waren al langs een pannenkoekenhuis gelopen en daar wilde Arwen graag eten. Twee grote pannenkoeken, 1 voor Arwen en 1 voor Opa, terwijl Oma genoot van de tonijnsalade. Dat er wat fout ging bij de bestelling van een 2e rondje drinken maken we helaas wel vaker mee. Het is toch niet zo moeilijk lijkt ons.

Daarna zochten we weer een tramhalte voor de terugreis naar het centrum. Met nog 1x overstappen reden we weer richting de camper.

Goh, Den Haag is toch wel een leuke stad, zei Arwen.

Ja je kan met een kleinkind wel altijd naar een pretpark of zoiets, maar iets nieuws is wel net zo leuk blijkt. Maar wel op z’n tijd een hapje en een drankje. Het waren leuke dagen zo met deze opgroeiende puber op stap.

Zaterdagavond hebben we Arwen weer thuis afgeleverd.

Met kleizoon Sam naar het Hof van Domburg

En waar wil je heen Sam met Opa & Oma en de camper?

Nou, weer naar Domburg natuurlijk. Evenals vorig jaar dus 3 daagjes naar het Hof van Domburg een park van Roompot.

Op maandag de 25e werd Sam al door zijn ouders bij ons afgeleverd, zodat hij de volgende morgen kon helpen met het inpakken en klaar maken van de camper. Nou Sam ( 5 jaar) sliep dus door tot na tien uur de volgende morgen. Inmiddels hadden we de camper al aardig start klaar en vertrokken we iets na het middaguur naar Zeeland. Over de Haringvlietdam en de Brouwersdam reden we richting de Oosterscheldekering. Natuurlijk de gordijntjes aan beide zijden van de camper open, zodat Sam goed kon zien wat er allemaal buiten was. Na aanmelding bij de receptie reden we naar onze plaats op de camping. Beetje voorzichtig, want we waren al gewaarschuwd dat er campers vast zaten vanwege de vele regen van de afgelopen dagen.

Nadat we hadden geluncht (broodjes met knakworst, een van de favorieten van onze kleinzoon) besloten we te gaan zwemmen. Regenjas en laarzen aan vanwege de flinke regenbuien vandaag. Ja, wat een drukte, want iedereen maakt natuurlijk gebruik van dit subtropische zwemparadijs bij slecht weer. Maar goed, zo komen we ook nog eens in een zwembad.

Na het eten nog wat spelletjes gedaan en toen Sam op het grote bed gelegd. En als Opa & Oma dan naar bed gingen, hadden we de tafel omgebouwd tot bed, zodat Sam “op-de-tafel” kon slapen, zoals hij dat zelf noemde. En dat is wel heel spannend.

De volgende dag was het stralend weer. We hadden met onze schoondochter afgesproken dat zij met hun dochtertje van ½ jaar als verrassing naar Domburg zou komen. Nou verrast was Sam wel toen hij zijn moeder zag. “Kom je me halen, moet ik al naar huis”, waren zijn eerste woorden. En pappie?? Die moest vandaag werken.

En omdat Sam nou niet bepaald een strandmens is (zand tussen de tenen, hihihi) besloten we na de lunch naar het zwembad te gaan.

Op weg naar het zwembad hadden we eerst nog een fotoshoot met Koos Konijn, de mascotte van Roompot. Geweldig hoe kinderen en opa's reageren op deze mascotte.

En ja, buiten mooi weer, dus binnen in het zwembad heerlijk rustig. Een verademing ten opzichte van gisteren. Zowel Sam als ook onze jongste kleindochter Esmee zijn dol op water, en met de ruimte die we vandaag hadden is het helemaal plezierig in zo’n groot zwembad. Helaas was de wildwaterbaan buiten gebruik, maar in het bubbelbad was nu ook ruimte genoeg.

Het kan niet lang genoeg duren voor zo’n mannetje van vijf

Ook op de donderdag zouden we gaan zwemmen, maar eerst een wandelingetje gemaakt naar Domburg. Eigenlijk een klein plaatsje met een paar winkeltjes en veel terrasjes. Sam heeft in een van de winkeltjes een auto uitgezocht die hij ’s middags, samen met Oma in elkaar heeft gezet

Wil jij kibbeling Sam of heb je liever visfingers?? Voor Oma weet ik dat een broodje haring altijd in de smaak valt, dus heb ik de bestelling gedaan. Kibbeling?? Wat is dat??

Nou dat bleek hij dus wel te weten, want het bakje kibbeling voor Opa ging naar Sam en Opa dus de visfingers. Maar ja, eerst toch maar even een visfinger proeven. Eentje minder voor Opa dus!!

Na het zwembad gingen we naar de snackbar.

Want ja, kennen wij nog de 3xR (Rust-Reinheid-Regelmaat), tegenwoordig is de 3xP toch ook niet verkeerd (Pannenkoek-Poffertjes-Patat). Maar ja, wel patat zonder mayonaise want Sam is niet van de saus. En zo heeft ieder kind zijn eigen aardigheden.

Dat Opa ’s avonds met voetballen heeft verloren zullen we maar niet melden, maar ja, met de spelregels van Sam kan niemand van hem winnen. Overigens hadden we aardig bekijks van de Opa’s en Oma’s die ook nog op het campingveldje stonden. Want ja, het was weer tijd voor de iets grijzere kampeerders om na de schoolvakantie periode met hun ACSI kortingskaart op een camping te staan.

Op vrijdag verlieten we de camping van het Hof van Domburg en reden weer terug naar huis. We hebben geluncht op de Brouwersdam. En voordat we in Hellevoetsluis waren, lag Sam al met zijn hoofd op zijn handen te slapen aan tafel. “Ik ga alleen maar een beetje ontspannen hoor Oma, maar niet slapen”

Het ventje had genoten en wij ook. En is drie dagen te lang?  Nee hoor, wel vermoeiend maar heel leuk.